COREL King of Prussia 1777 kit 1:42
Najlacnejšie ponuky (3)
COREL King of Prussia 1777 kit 1:42
Popis produktu
Parametre produktu
Parametre produktu
Popis produktu
"KÖNIG VON PREUßEN" Britskápašerácka loď z 18. storočia. Historické pozadie John Carter, ktorý sa rád nechával oslovovať "Kráľ z Pruského", bol pravdepodobne najznámejší a najprefíkanejší zo všetkých pašerákov, ktorí sa živili pašovaním v Cornwalle na juhu Anglicka. Od útleho veku mal prezývku Pruská zátoka medzi Penzance a Portlevenom, pretože John sa pri vojnových hrách so svojimi bratmi vždy chcel stať Fridrichom Veľkým, pruským kráľom. Carterova vláda na mori trvala od roku 1777 do roku 1807 a po jeho smrti sa jeho nevlastný syn William Richards vydal po stopách známeho pašeráka a "Prussia Cove" si zachovala povesť nebezpečného pašeráckeho hniezda. Takmer všetko, čo dnes vieme o Johnovi Carterovi, je založené na miestnych legendách. John a jeho brat Harry boli v tom čase nespornými vodcami všetkých pašerákov v Cornwalle. Colníci využili niekoľko dní jeho neprítomnosti na to, aby skonfiškovali náklad lode čerstvo priplávanej z Francúzska a odviezli tovar do colných skladov. Keď sa Carter vrátil, zhromaždil okolo seba svojich mužov, vtrhol do hál colného úradu a získal tovar späť, pričom tam nechal všetky ostatné veci, ktoré neboli "jeho". Pri jednej príležitosti Hoy Carterovcov prenasledovala šalupa a Carter chladnokrvne nasmeroval svoju loď cez úzky priechod v útese. Pretože nastal odliv, prenasledovatelia narazili na plytčinu a nemohli použiť svoje delá proti pašerákom pod vedením Johna Cartera, ktorí s korisťou nerušene ušli. Čo charakterizuje typ lode "Hoy"? Odpoveď na túto otázku spočíva v dizajne a konštrukcii lode. Na rozdiel od v tom čase mimoriadne populárnych šalúp, ktoré boli väčšinou postavené z odolného a ťažkého anglického dubového dreva, boli hoy vyrobené z jedľového dreva, ktoré bolo tiež vodotesné, ale lacnejšie a predovšetkým ľahšie. Ľahké drevo znamenalo menšiu hmotnosť, a teda aj väčšiu rýchlosť. Trupy týchto dvoch typov lodí boli tiež skonštruované odlišne: Hoys mali trup typu "carvel", pri ktorom sa paluby kladú vedľa seba, čím vzniká hladký a plynulý povrch. Na druhej strane šalupy mali takzvaný "klinkerový" trup s doskami položenými jedna na druhú, čo síce prispievalo k tesnosti, ale dodávalo lodi určitú zotrvačnosť, preto sa pri vlnobití musela z jazdy ubrať rýchlosť. Trup Hoysu bol tiež širší a kýl siahal menej hlboko do vody, takže tieto lode mohli manévrovať v blízkosti pobrežia a v kanáloch, kde by iné lode narazili na plytčinu. Typ Hoy sa líšil veľkosťou - existovali malé Hoy len s jednou palubou, ako aj veľké lode vybavené delami pre posádku približne 50 mužov, vybavené nákladným priestorom pre veľký náklad. Ďalšou výhodou hoyov bol spôsob ich vystrojenia. Šalupy mali trojuholníkové plachty na prove a na korme a dlhý bowsprit. Na prvý pohľad vyzerali plachty na Hoysoch dosť podobne, ale boli prepracovanejšie do detailov a podopreté štvorcovými plachtami. Výsledkom bola o 25 % väčšia plocha plachiet, do ktorých sa dal zachytiť vietor. Obsah súpravy: - stojan lodes menovkou - Jednodielny kýl a pílové rámy - Tvarovací materiál na dvojité obloženie a sťažne - Kovové bočné ozdoby - tvarované delá a všetko potrebné príslušenstvo - Vlajka - Plachtová tkanina - 10 plánov v mierke 1:1 - Návod na stavbu so zoznamom dielov v nemčine, angličtine, taliančine a francúzštine Technické údaje: Mierka 1:42 Dĺžka 745 mm Výška 630 mm Šírka 320 mm Krick King of Prussia Baukasten
Chýba alebo je nepravdivý niektorý dôležitý parameter? Uvedené informácie sú len orientačné, pred nákupom vo vybranom obchode odporúčame overiť, že predávaný model má kľúčové vlastnosti podľa vašich požiadaviek. Aj keď sa snažíme o maximálnu presnosť informácií, bohužiaľ nemôžeme zaručiť 100% správnosť. Ceny produktov sú vrátane DPH.
Produkt zatiaľ nemá žiadne recenzie.



